prędzej żółtego - zdjęcie zostało ocieplone bo bez tego nie miało klimatu i było chłodne w odbiorze. Darku, zdjęcie było wykonane o godz. 14:27 w ostrym świetle więc ciężko o dłuższe czasy, nakręcony był polar Fujiyama który bierze ok. 1 i 2/3 działki, musiałbym mieć jeszcze ciemniejszy filtr (np. ND8) czasy: 1/8, 1/15, 1,4 ISO100 F22 uważam że jest wystarczajaco rozmyta woda przy dłuższym czasie by się zrobiło masło
każda uwaga cenna więc dla ciebie Marcinie wstawiam wersję oryginalną nieocieploną i trochę mniej kontrastową, mam nadzieję że inni poza tobą także rozstrzygną które jest lepsze, dla mnie te cieplejsze to bajka a te drugie to takie zwykłe bez tego klimatu a co wy sądzicie?
cholera nie lubię BW bo mocno ogranicza uczucia, każda barwa odpowiada za jakieś uczucie a mając do dyspozycji tylko biel i czerń fotograf jest mocno ograniczony w przekazie uczuć a jak wiadomo fotografia jest związana nie tylko z patrzeniem ale i właśnie z owym czuciem za które odpowiadają m.in. kolory, do białego i czarnego absolutnie nic nie mam bo są to bardzo eleganckie "kolory" aczkolwiek jesli występują tylko w duecie tworzą fotografie zbyt neutralną taką nijaką banalną bez uczuć dlatego wodę wodospadu zostawiłem w niebieskawym oryginalnym kolorze bo w BW ta woda już nie była dla mnie wodą tylko pionowymi liniami niektórzy twierdzą że fotografia czarno-biała jest szlachetna ale to wiąże się z ówczesnymi technikami wykonywania zdjęć a nie z ich odbiorem bo gdyby BW byłoby takie przyjemne to conajmniej malarze by je stosowali a nie znam żadnego malarza który by malował tylko w czerni i bieli
cholera nie lubię BW bo mocno ogranicza uczucia, każda barwa odpowiada za jakieś uczucie a mając do dyspozycji tylko biel i czerń fotograf jest mocno ograniczony w przekazie uczuć a jak wiadomo fotografia jest związana nie tylko z patrzeniem ale i właśnie z owym czuciem za które odpowiadają m.in. kolory, do białego i czarnego absolutnie nic nie mam bo są to bardzo eleganckie "kolory" aczkolwiek jesli występują tylko w duecie tworzą fotografie zbyt neutralną taką nijaką banalną bez uczuć dlatego wodę wodospadu zostawiłem w niebieskawym oryginalnym kolorze bo w BW ta woda już nie była dla mnie wodą tylko pionowymi liniami niektórzy twierdzą że fotografia czarno-biała jest szlachetna ale to wiąże się z ówczesnymi technikami wykonywania zdjęć a nie z ich odbiorem bo gdyby BW byłoby takie przyjemne to conajmniej malarze by je stosowali a nie znam żadnego malarza który by malował tylko w czerni i bieli
Jak dla mnie wersja orginalna - bez ocieplania kolorów - najlepsza. Co do czasu naswitlania zdjęcia - wiadomo że w słońcu nie da się zrobić dłuższego czasu naświetlania, ale osobiście podobaja mi się takie zdjęcia z tzw. mleczną wodą. Mam w planach wykonanie podobnych eksperymentów w Wiśle w najbliższym czasie, ale wybieram się wieczorowa porą żeby było mało świtła.
Co do BW - moim zdaniem tego typu krajobrazy słabo wyglądają w BW. BW jest lepsze na detal lub minimalizm, wtedy przemawiamy formą - kształtem a nie kolorem.
BW ma to do siebie, że jest znacznie wymagające co do treści kadru. Aby dobrze wyglądało trzeba umieć wybrać kadr (exp, exp, exp), pod BW oraz (tylko na cyfrze OFC) zrobić dobrą konwersję.
Osobiście lubię czytać tekst czarny na białym i lubię czytać zdjęcia BW.
zgadzam się z Darkiem tego typu krajobrazy słabo wyglądają w BW a co byś zmienił w tym kadrze? jest w nim dokładnie to co chciałem pokazać a dlaczego tak a nie inaczej - prosze pytać odpowiem każde pytanie, a więc co bys zmienił?
15 komentarzy:
fajne, ciekawie jak by wyglądało z dłuższym czasem naświtlania...
Całkiem przyjemny kadr.
Na moim laptopie jakby zielonego za dużo jest na skałach.
prędzej żółtego - zdjęcie zostało ocieplone bo bez tego nie miało klimatu i było chłodne w odbiorze.
Darku, zdjęcie było wykonane o godz. 14:27 w ostrym świetle więc ciężko o dłuższe czasy, nakręcony był polar Fujiyama który bierze ok. 1 i 2/3 działki, musiałbym mieć jeszcze ciemniejszy filtr (np. ND8)
czasy: 1/8, 1/15, 1,4 ISO100 F22
uważam że jest wystarczajaco rozmyta woda przy dłuższym czasie by się zrobiło masło
Może żółtego, skały są mają nie naturalny kolor a zdjęcie chce udawać naturalne.
każda uwaga cenna więc dla ciebie Marcinie wstawiam wersję oryginalną nieocieploną i trochę mniej kontrastową, mam nadzieję że inni poza tobą także rozstrzygną które jest lepsze, dla mnie te cieplejsze to bajka a te drugie to takie zwykłe bez tego klimatu a co wy sądzicie?
mało kontrastu nadal jak dla mnie. Spróbuj zrobić jakąś fajną konwersję do BW, może całkiem przyjemnie wyglądać.
cholera nie lubię BW bo mocno ogranicza uczucia, każda barwa odpowiada za jakieś uczucie a mając do dyspozycji tylko biel i czerń fotograf jest mocno ograniczony w przekazie uczuć a jak wiadomo fotografia jest związana nie tylko z patrzeniem ale i właśnie z owym czuciem za które odpowiadają m.in. kolory,
do białego i czarnego absolutnie nic nie mam bo są to bardzo eleganckie "kolory" aczkolwiek jesli występują tylko w duecie tworzą fotografie zbyt neutralną taką nijaką banalną bez uczuć dlatego wodę wodospadu zostawiłem w niebieskawym oryginalnym kolorze bo w BW ta woda już nie była dla mnie wodą tylko pionowymi liniami
niektórzy twierdzą że fotografia czarno-biała jest szlachetna ale to wiąże się z ówczesnymi technikami wykonywania zdjęć a nie z ich odbiorem bo gdyby BW byłoby takie przyjemne to conajmniej malarze by je stosowali a nie znam żadnego malarza który by malował tylko w czerni i bieli
cholera nie lubię BW bo mocno ogranicza uczucia, każda barwa odpowiada za jakieś uczucie a mając do dyspozycji tylko biel i czerń fotograf jest mocno ograniczony w przekazie uczuć a jak wiadomo fotografia jest związana nie tylko z patrzeniem ale i właśnie z owym czuciem za które odpowiadają m.in. kolory,
do białego i czarnego absolutnie nic nie mam bo są to bardzo eleganckie "kolory" aczkolwiek jesli występują tylko w duecie tworzą fotografie zbyt neutralną taką nijaką banalną bez uczuć dlatego wodę wodospadu zostawiłem w niebieskawym oryginalnym kolorze bo w BW ta woda już nie była dla mnie wodą tylko pionowymi liniami
niektórzy twierdzą że fotografia czarno-biała jest szlachetna ale to wiąże się z ówczesnymi technikami wykonywania zdjęć a nie z ich odbiorem bo gdyby BW byłoby takie przyjemne to conajmniej malarze by je stosowali a nie znam żadnego malarza który by malował tylko w czerni i bieli
BW pozwala na zauważenie detali/faktury, które rozpraszane są przez kolor.
Fotograf to nie malarz
A o szkicach słyszał? Pracach węglem?
PS: w BW wychdzi chaos na tym zdjęciu, zbyt dużo tych porostów, mimo wszystko tak wygląda najlepiej dla mnie.
Jak dla mnie wersja orginalna - bez ocieplania kolorów - najlepsza. Co do czasu naswitlania zdjęcia - wiadomo że w słońcu nie da się zrobić dłuższego czasu naświetlania, ale osobiście podobaja mi się takie zdjęcia z tzw. mleczną wodą. Mam w planach wykonanie podobnych eksperymentów w Wiśle w najbliższym czasie, ale wybieram się wieczorowa porą żeby było mało świtła.
Co do BW - moim zdaniem tego typu krajobrazy słabo wyglądają w BW. BW jest lepsze na detal lub minimalizm, wtedy przemawiamy formą - kształtem a nie kolorem.
Marek bez urazy - kadr słaby i nie ma co ratować, z gówna bata nie ukręcisz.
Co do krajobrazów BW - Ansel Adams
https://www.google.pl/search?q=ansel+adams+gallery&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Sy0fUrjeF8zOswbFqYC4Aw&sqi=2&ved=0CHQQsAQ&biw=1280&bih=879
BW ma to do siebie, że jest znacznie wymagające co do treści kadru. Aby dobrze wyglądało trzeba umieć wybrać kadr (exp, exp, exp), pod BW oraz (tylko na cyfrze OFC) zrobić dobrą konwersję.
Osobiście lubię czytać tekst czarny na białym i lubię czytać zdjęcia BW.
zgadzam się z Darkiem tego typu krajobrazy słabo wyglądają w BW
a co byś zmienił w tym kadrze? jest w nim dokładnie to co chciałem pokazać a dlaczego tak a nie inaczej - prosze pytać odpowiem każde pytanie, a więc co bys zmienił?
Na BW trzeba umieć patrzeć :P
Po prostu z tego miejsca nie dało się wyciągnąć nic innego, może pomogłaby inna perspektywa.
BW widziałambym może coś takiego:
\/
http://sdrv.ms/17mFRrS
Prześlij komentarz